Waarom wij geloven in datagedreven retail

Als retailer wil je grip op je cijfers, snel kunnen bijsturen en weten waar je op moet focussen. Dat klinkt simpel, maar in de praktijk is het vaak complex.

Wij groeiden op in familiebedrijven en zagen van dichtbij hoe lastig het is om overzicht te houden in de dagelijkse dynamiek van retail. Vanuit onze achtergrond in econometrie en data science weten we dat data daarbij het verschil kan maken—mits die data toegankelijk en bruikbaar is.

Daarom ontwikkelden we Savvi: een data-analysetool die je helpt om sneller te schakelen, betere beslissingen te nemen en je onderneming slimmer aan te sturen. Niet op onderbuikgevoel, maar op basis van heldere inzichten.

Onze missie? Datagedreven werken bereikbaar maken voor iedere retailer, ongeacht de omvang. Zodat je kansen sneller herkent, efficiënter werkt en meer ruimte hebt voor groei en innovatie.

wie zijn wij

meet the founders

Jasper bastiaansen

Co - Founder

Jasper studeerde Econometrie aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens zijn studie werkte hij onder andere als data scientist voor de ambulancediensten, waar hij responstijden voorspelde met behulp van verschillende modellen.

Na zijn studie ging hij aan de slag bij bol.com. Eerst werkte hij aan de Platform Technologies-kant van het bedrijf, waarna hij de overstap maakte naar team datalab. Dit team van bol.com zet klantvragen en -feedback om in gestructureerde data met behulp van analyses en data science modellen. Zo wordt waardevolle informatie inzichtelijk gemaakt en vertaald naar concrete adviezen voor de organisatie.

Opgroeiend in een familiebedrijf in de kledingsector kreeg hij de liefde voor retail met de paplepel ingegoten. Met Savvi combineert hij nu zijn passie voor retail met zijn ervaring in data.

Na haar studie Econometrie aan de Universiteit van Amsterdam werkte Lizette 2,5 jaar bij HEMA. Ze begon daar als klantanalist en specialiseerde zich in het verkrijgen van inzicht in klantgedrag.

Na een jaar maakte ze de overstap naar de functie van data scientist. In deze rol rondde ze diverse projecten van begin tot eind af. Zo werkte ze onder andere aan het optimaliseren van de winkelindeling, het verbeteren van e-commerce forecasts en het clusteren van klanten voor gerichtere marketing.

Haar passie voor retail zet ze nu in om ook kleinere bedrijven te helpen met datagedreven werken en het creëren van inzichten.